fredag 12 februari 2010

Vecka ett avklarad!

Denna veckan har verkligen saker och ting dragit igång på allvar... i tisdags upptäckte jag att jag hade en uppgift i min distanskurs som skulle in imorgon (lör). Eftersom jag inte har haft någon framförhållning och inte hade så mycket litteratur blev jag rätt stressad av detta. Det roliga i detta är att uppgiften handlade om precis det... stress... nu är den dock klar och imorgon när jag är pigg i huvudet ska jag lägga upp den och sedan kan jag vara helt ledig fram till mån då nästa uppgift presenteras.

Utöver allt pluggande har jag träffat Karin och planerat söndagsskolan, letat lägergård för vårt Betaniacamp i sommar, jobbar och försökt ta hand om den stackars studenten som ska gå med mig nu i några veckor. Jag tycker verkligen att det är jättekul att vara handledare och jag är helt övertygad om att det kommer gå jättebra... jag är bara rädd att jag ska skrämma den stackaren. Som om inte arbetsbelastningen skulle vara nog så har jag haft min första vecka på uro/kärl-sidan denna vecka. Detta har varit förvirrande, lärorikt och väldigt roligt. Jag älskar mitt jobb, mina patienter och mina kollegor!

Ikväll har det snöat... det ligger ca fem cm nysnö som gömmer den gamla isen. Vi började med våra Våffelcafé ikväll och det var väldigt trevligt. Jag hoppas att detta ska få bli en vår då jag får lära känna en massa nya människor och då jag får visa på vem Gud är genom mitt sätt att leva och mitt sätt att vara.

Nu ska jag sova... tänkte ge mig själv sovmorgon imorgon och inte gå upp förrän tidigast nio... nice!

Godnatt!

1 kommentar:

  1. Hmm, börjar märka en tendens i kommentarerna på din blogg ;)... Jaja, kan inte hjälpas. Vilken kämpe som klarade inlämningen i tid. Själv har jag varit till återvinningen, tvättat ett antal tvättar, myst med barnen o lagat mat. En härlig lördag. Ses o hörs, KRAM

    SvaraRadera