måndag 8 februari 2010

Idag har jag en härligt ledig dag! Jag har redan fixat det som var tvunget och har nu inga planer fram till kl 3 då det ska planeras söndagsskola. Sååå skönt!
I helgen var jag och en del av församlingen på Bosarp på Ledardagar med min fantastiska kusin Lillabeth och hennes man. Det var två härliga dagar med mycket funderande kring församling och ledarskap med gamla och nya vänner. Gud är god, så kan jag sammanfatta det hela. Det är fantastiskt att han kan använda mig, en vanlig männsika, till att leda barn och ungdomar. Det är verkligen stort och det är en viktig uppgift då jag nästan har deras framtid i mina händer. Helt otroligt och lite oroligt...

Jag blev påmind om några verser från bibeln i helgen... de är hämtade från Jesaja 40:27-31

Hur kan du Jakob säga,
du Israel påstå:
"Min väg är dold för Herren.
Gud bryr sig inte om min rätt"?
Vet du inte, har du inte hört
att Herren är en evig Gud,
som har skapat jordens ändar?
Han blir inte trött
och utmattas inte,
hans förstånd kan inte utforskas.
Han ger den trötte kraft
och ökar den maktlöses styrka.
Ynglingar kan bli trötta
och ge upp
unga män kan falla.
Men de som hoppas på Herren
får ny kraft,
de lyfter med vingar som örnar.
De skyndar i väg
utan att mattas,
de färdas framåt utan att bli trötta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar