måndag 1 februari 2010

Tankar kring film...

Ikväll ska jag ha lite filmkväll med Jonte och Emelie... ska blir myspys... A walk to remember är det som gäller...

Apropå film så pratade vi om filmen Snatch på jobbet idag... en i mitt tycke helt fantastisk film...

Det var rätt så längesedan nu... vi var ett gäng frikyrkomänniskor som satt hemma hos mig och skulle kolla film... efter en lång diskussion så bestämde vi oss för att titta på Snatch. När filmen var slut var det vissa som sa att det var det värsta de någonsin sett medan jag var väldigt nöjd med filmvalet. Och det är så konstigt... när jag berättade om detta på jobbet så använde jag ordet frikyrkomänniskor ned en värdering som innebar att vi alla var sådana som absolut inte skulle kunna tycka om en så omoralisk film som Snatch. Det är jätteskumt och om en frikyrkomänniska är en sådan människa, som bara kan tycka om filmer som har ett dolt kristet budskap och inte innehåller något som kan ses som omoraliskt, då vill inte jag kalla mig frikyrkomänniska. Jag tycker inte att man ska kolla på vad för skit som helst och det är en del DVD-skivor jag köpt och tyckt varit så dåliga att jag knäckt dem på mitten och kastat dem. Men vi får inte heller va rädda för att ta del av den kultur som övriga människor på vår jord lever i. Titta bara på Jesus, Han som bör vara vår stora förebild... Han umgicks inte enbart med lärljungarna och de som redan var kristna utan Han umgicks med prostituerade och tjuvar. Det är så viktigt att vi vågar möta människor där de befinner sig... MEN vi ska inte bli som de... Jesus blev inte som de syndare Han umgicks med och Han fördömde de inte heller. Han visade dem vad kärlek är och det ska vi också göra.


Detta blev ett lite konstigt inlägg... jag hade en så fin tanke i huvudet... men jag vet inte om den full ut som den skulle... hur som haver är kontentan av det ovan skrivna:
Jag vill leva i världen men inte av den!

1 kommentar:

  1. Du fick ut det bra också titti! Ska bli så roligt att ses till helgen, under lite gladare omständigheter. Vi hörs om lovsången! Kram Bettan

    SvaraRadera