onsdag 3 februari 2010

Har allt i livet en mening?

Ikväll hade jag hemgrupp hemma hos mig... temat på samtalet var: Har allt i livet en mening. Det är verkligen inte ett litet ämne som genompratas på en kvart. Jag tror inte att allt i livet sker av en mening och jag tror inte att vi kommer att kunna förstå allt som vi får vara med om i livet. Men jag tror dock att Gud alltid finns med oss och jag tror att Han har en plan som Han vill att vi ska leva efter. En plan som gör att vi kommer leva ett helt fantastiskt liv. Jag säger inte att det är ett liv utan sorg och motgångar men ett liv nära Gud. Ett liv där vi får uppleva fantastiska saker varje dag.

Jag blir så lycklig av samtal som det vi hade ikväll. Det är så skönt att bara få sitta i soffan och dela med sig av sina tankar. Att få vädra de rädslor som finns och de tvivel vi har. Det är så härligt med alla människor som jag får dela mitt liv med. Jag är så lycklig! Och kom ihåg... du kan också få allt det här. Alla är välkomna in i vår gemenskap och vår hemgrupp... intresserad? Lämna en kommentar...

Frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar