torsdag 18 februari 2010

Systertitti - studentTitti

Idag har jag haft min första dag med riktiga föreläsningar på nästan fyra år. Det var kursstart i den kurs kring Palliativ vård som jag ska läsa och den verkar galet bra! Så intressant. Jag hoppas att den ska kunna ge mig mycket kunskap i hur man tar hand om en person de sista dagarna innan denna dör. Jag önskar kunna ge patienter ett värdigt slut och att de ska kunna finna frid inför döden. Detsamma gäller för anhöriga... jag vill att de ska kunna ha ett ljust minne...

Ikväll snöar det... mycket.... jag har precis kommit hem efter en promenad i nästan en decimeter nysnö tillsammans med min älskade vän Hanna. Vi gick igenom livets viktigheter, skrattade, halkade och ramlade och hade det jättemysigt. Tack för det!

Nu måste jag fortsätta... det är mycket just nu... lägerplanering för sommaren, packning inför läger på Bosarp i helgen, pluggande... två kurser och återhämtningstid... yes!

Frid!

1 kommentar:

  1. Du är en tjej som är i farten hela tiden. :)
    Hoppas du får en trevlig helg! /Malin!

    SvaraRadera